Розвиток сервісу таксі в Києві

Заказать такси Киев

Величезна кількість компаній перевізників, десятки мобільних додатків, та тисячі автомобілів і маршрутів – все це сучасна сфера таксі бізнесу в столиці України. Зараз за допомогою мобільних додатків замовити послуги таксі стало значно простіше: регулярні перевезення, доставка, автомобіль для дітей, та багато іншого стали доступні в один дотик по екрану смартфону.

Київське таксі виникло у 1913 році з появою перших автомобілей для пасажирських перевезень на вулицях міста. До цього періоду, як і в усьому цивілізованому світі, по вулицях нашої столиці мандрували кінні екіпажі. Доречі, за додаткові послуги кучерам платили 5 копійок – вартість чашки чаю в будь-якій корчмі чи трактирі. В той час додаткові послуги включали тоді критий екіпаж, перевозки багажу, користування парасолькою та інші послуги пов’язані з посадкою до карети екіпажу.

Цікавий факт, що підвищення тарифів було заборонено. Вдень і вночі, в святкові та будні дні тариф був однаковий – мінімальна ціна 40 копійок, а максимальна 1 рубль 23 копійок. Ціна за послуги формувалась не від проїханої відстані, а залежно від кількості коней та зручності екіпажу. Саме тоді виникло явище, коли кучери почали брати гроші за довге очікування – так званий простой. Коли екіпаж зупинявся на недовгий час по вимозі клієнта, ціна зростала на 5 копійок.

В ті часи професія візника була однією з найпрестижніших, оскільки його заробітна плата складала аж цілих 37 карбованців. Послугами таксі користувалися заможні горожани, тому більшість людей обирали трамваї.

У 1897 році на Подолі з’явився перший автомобіль. До виникнення вітчизняного автопрому було ще далеко, тому за 16 років з появи першого авто, по вулицям міста їздили Mercedes, Dodge, Renault, Ford, Case, Lorraine-Dietrisch. Усі водії мали спеціальну форму. Доречі саме автомобілі Ford перші були відзначені вже традиційною шашкою таксі. Прототипом цього відомого символу таксі був прапорець з білими та чорними квадратиками, саме такий як в гоночних заїздах і вперше його почали використовувати в Чикаго, щоб виділятися серед інших служб таксі.

Таксі в ті часи було “лакшері” сервісом, який могли собі дозволити лише представники царських династій та їх рідня, можновладці та власники мануфактур, адже не кожна людина могла дозволити собі поїздки по 1.2 рублі за годину. Крім того швидкість руху містом була обмежена – 10 км/год, щоб автомобілі не лякали людей, коней та домашню худобу.

З початком Першої світової війни сфера пасажирських перевезень такого рівня не мала попиту, тому імпортні авто були відправлені за кордон. А вже в 30-х роках їм на зміну прийшли вітчизняні автомобілі. Тоді в Київському таксопарку числилось 4 автомобіля марки “АМО” та 8 водіїв. В 1933 році автопарк був збільшений завдяки автомобілями “ГАЗ” з таксометрами.

З початком Другої світової війни 10 автомобілів марки “ЗиС” працювали щодня на вулицях Києва в якості таксі. В 50-х роках на дорогах з’явилися автомобілі марки “Москвич”, але вони мали невеликий салон, тому іх швидко змінили автомобілі “Победа” темного кольору з білою шашкою на кузові. Їм на зміну прийшли автомобілі “Волга ГАЗ-21”, які були створені спеціально для роботи в таксі. З 1961 року на передні двері автомобілів таксі почали наносити літеру Т в кружечку, оточеному квадратиками у шахматному порядку, а вже з другої половини 60 років було введено єдиний стандарт для автомобілів таксі – білий кузов, оранжевим дахом та традиційною шашечкою на дверях.

В 70-х роках з являються ГАЗ-24-01 та ГАЗ-24-04. Вони здатні перевозити до 7 пасажирів. Ці авто були обладнані додатковими сидіннями та фонариком на задніх дверях, який світився, коли в авто були вільні місця.

Після розпаду Радянського Союзу, державні таксі зникли, а їм на заміну прийшли приватні служби таксі, а замість традиційних Волг, сервіс таксі почали надавати водії різноманітних марок з усього світу. Шашка таксі перемістилася на дах.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Догори